Criza eco.

Ha ha ha,

Sau macar atat pentru ca mai mult oricum nu pot face iar rasul este sarcastic din acelasi motiv. Sunt satul pana peste cap de "Criza economica" bagata pe gat in toate felurile posibile.

Si mai grav este ca noi chiar o inghitim fie ca vrem fie ca nu. Daca la nivel inalt, la nivel de patronate si conduceri "chestia" asta se imparte in trei, la nivel social treaba sta mult mai simplu. Nu pot spune ca economia e punctul meu forte, dar orice persoana care a trercut macar odata pe langa probleme de economie de baza ,stie ca aici nu e vorba decat de o balanta care se inclina intr-o parte sau in alta.

Explicatia:
Ca exemplu luam moneda nationala care fluctueaza in functie de economia interna si externa. Daca in Romania economia scade, valoarea leului pierzand teren atunci cea externa nu poate decat sa cresca, aceeasi situatie fiind si invers.

Pe scurt: ca cineva sa piarda, altcineva trebuie sa castige. Avand in vedere ca in lume este o foarte mare "criza economica" inseamna ca altundeva exista un "apogeu economic". Intrebarea este unde si cine o controleaza? De ce i se da voie sa faca chestia asta?

Desfasurarea:
Am vazut din decembrie cum au aparut stirile despre dezechilibrarea economiei (banci falimentate, firme in cadere etc.), marea majoritate reale (cel putin asa cred) dar din ianuarie a devenit suspecta treaba. Prea ne bombardeaza, prea cauta sa faca material din orice si sa ii dea culoarea crizei economice. Nu mai dau exemplu pentru ca daca ati avut timp le-ati observat si voi. Mi s-a spus de multe ori "da da' vezi cati sunt dati afara?". Da sunt de-acord dar hai sa ne uitam si in cealalta sfera: stiti cati patroni cauta oameni? Am observat asta peste tot. Se cauta tot felul de metode de a atrage noi angajati si totusi multe firme sunt in deficit de forta de munca. Afise pe strada, anunturi pe net, in ziare, la radio si nu numai. Adecco, cea mai mare companie de forta de munca la nivel international a avut de munca in ianuarie si februarie anul asta chiar mai multa decat in aceeasi perioada a anului trecut (aflata din surse interne).

Efecte:
Cum ziceam, "primul nivel" se imparte astfel:
a: firmele care sunt in criza si sufera foarte mult din cauza mediatizarii in mod excesiv al "evenimentului" (oameni/firme speriati(e) care nu mai cumpara/investesc de frica crizei);
b: firmele care se folosesc de propaganda media pentru a-si mari profitul schimband strategia de marketing, disponibilizand un nr. N de persoane pentru simplu fapt ca cei ramasi oricum vor lucra mai mult, pentru ca nu au incotro si reducerea costurilor inutile, chestii care trebuiau luate in considerare de la bun inceput de catre managerul firmei;
c: firmele care controleza "criza" sau care pur si simplu au niste manageri, economisti, asistenti de marketing care stiu sa se foloseasca de criza, fiind in partea "apogeului economic" si care se vor bucura de confort atata timp cat lumea nu incepe sa realizeze.

La nivel social:
Atata timp cat ai reusit sa fi angajat la una din firmele de la punctul c: nu ai de ce sa-ti faci griji, ba mai mult: nici nu-ti faci, nu te intereseaza de multe ori mai ales daca nu esti implicat in nici un fel. Daca esti parte a unui din punctele a: si b: e nasoala treaba, mai ales ca si propaganda e menita sa-ti impregneze in cap o idee cum ca nu mai ai nici o sansa. Nu te speria,; cauta alternative; nu e foarte greu!

Tineam de mult sa-mi spun parerea si uite ca am facut-o. Nu stiu daca e bine; nu stiu daca e buna, ci pur si simplu parerea mea dupa ce am tras cu urechea intr-o parte sau in alta, dupa ce m-am uitat mai bine in jur de curiozitate sa aflu daca chiar asa e, dupa ce am pus mana pe telefon si am intrebat cateva persoane.

Eu sper sa ne trezim cu totii repede pentru ca daca nu o facem, o sa continuam sa mergem in jos iar cei de la punctul c:, "marile puteri".

Sa aveti un drum bun si o zi frumoasa.
Adrian Alexandru Buzan
(Zamolxe)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu